Spring naar inhoud

DAF introduceert chassis voor autotransport

DAF-chassis nu ook geschikt voor voertuigen boven de cabine

DAF breidt haar leveringsprogramma uit met een reeks speciale chassis voor autotransport. Deze kenmerken zich door een lage chassishoogte en zijn leverbaar als XD, XF, XG en XG+. De beschikbaarheid van versies met een verlaagd of afgeschuind dak maken het mogelijk ook auto’s boven de cabine te laden.

DAF optimaliseert bakwagenchassis voor autotransport

DAF heeft alle technische mogelijkheden benut om de nieuwe bakwagenchassis voor autotransport zo laag mogelijk te bouwen, met als doel maximale laadruimte binnen de wettelijk toegestane voertuighoogte van 4 meter.

Als basis dienen de bestaande low-deck-versies. Door de wielophanging met 4 centimeter te verlagen en 22,5 inch wielen met laagprofielbanden toe te passen, is een indrukwekkend lage chassishoogte van slechts 83 centimeter gerealiseerd.

Flexibele configuraties voor autotransport voor maximale laadcapaciteit én comfort

Er is allereerst keuze uit autotransporters waarbij de voertuigen achter de cabine geladen worden en waarvoor alle cabinevarianten van de Nieuwe Generatie DAF trucks beschikbaar zijn: XD, XF, XG en XG+.Van de XD-cabine zijn daarnaast uitvoeringen met verlaagd (18 cm) en eventueel ook afgeschuind dak leverbaar, zodat ook daarboven nog voertuigen geladen kunnen worden. Doordat de XD cabine standaard al laag op het chassis staat, blijft er meer dan voldoende ruimte over voor een uitstekende werk-, rust- en slaapplek voor de chauffeur met een volwaardig bed.

De chassis voor autotransport zijn leverbaar in diverse wielbasisvarianten. Naast 4x2-uitvoeringen omvat het programma ook 6x2-versies voor wanneer extra laadvermogen gewenst is. In die gevallen wordt een lichte, 4,5 tons voorloopas gemonteerd met 17,5 inch wielen.

Maximale efficiency

Uiteraard beschikken ook de nieuwe chassis voor autotransport over de vele innovaties die DAF het afgelopen najaar voor haar nieuwe generatie vrachtwagens heeft geïntroduceerd met het oog op maximale efficiency. Daartoe behoren onder andere verdere verbeteringen aan de aandrijflijn met PACCAR MX-11 en MX-13-motoren om nog meer uit elke druppel brandstof te halen. Predictive Cruise Control is standaard, eveneens met het doel de hoogste brandstofefficiency en de laagste CO2 emissies te realiseren. En daarnaast profiteren de nieuwe DAF voertuigen voor autotransport ook van de grote voorruit, de lage ruitlijnen en de unieke camerasystemen (DAF Digital Vision System en DAF Corner View) voor de hoogste veiligheid, helemaal belangrijk voor afleveringen in stedelijke gebieden.

Met de introductie van deze nieuwe serie chassis leveren we ook voor het transport van onder andere auto’s, vrachtwagens en tractoren een oplossing op maat. De nieuwe chassis kunnen rechtstreeks bij de DAF-dealer besteld worden, inclusief de specifieke aanpassingen die daaraan doorgevoerd worden. Ook dat verstaan we onder DAF Transport Efficiency.